Saturday 9 November 2013

Susah Sangatkah Mereka Untuk Sedar? Buta Sangatkah Mata Hati Fikiran Mereka?

Sakit hati bila saya tanya kawan-kawan tentang pendapat dan pandangan mereka mengenai politik zaman sekarang. Apa maksud politik bagi kamu? Cerahkah masa depan kamu kalau kamu melibatkan diri dalam politik (tidak semestinya menjadi wakil rakyat) terutamanya bagi kita generasi muda?? Senang ja dorang jawab. "Sorry, I don't like politic. Saya tidak berminat" Punyaaa lar kan jawaban yang saya dapat tu.

Apa perlu kita buat untuk menyedarkan mereka ni?? Tidakkah mereka sedar yang kita ini semakin hari semakin ditindas? 'penjajahan' semakin berleluasan?? Kadang-kadang, saya sendiri pun rasa down, tapi saya cepat-cepat sedarkan diri saya sendiri dengan mengatakan, "Siapa yang akan membantu Generasi Muda kalau bukan saya (dan anda)???"

Dapatkah kita 'menolak' mereka yang menjajah kita itu?? Bagaimana kita mau menolak mereka sedangkan ramai orang kita sendiri yang membantu mereka?? SUSAH SANGATKAH MEREKA UNTUK SEDAR? BUTA SANGATKAH MATA HATI FIKIRAN MEREKA? Apakah nasib generasi akan datang jika pemimpin yang sekarang ini sudah tiada nanti?? Masihkan kita ORANG ASAL yang menguasai tanah , hak dan sebagainya di tanah kelahiran sendiri?. Pilihan ada di tangan saya ada di tangan kamu ada di tangan kita. Mahu terus hidup 'kesian' begini??? Pilihan kamu. For young generation, kamu 'TALAN' lar tu komodenan kamu. TIDAK PERLU LAH LIBATKAN DIRI DALAM APA-APA HAL YANG MELIBATKAN KEPENTINGAN GENERASI AKAN DATANG. Teruskan memajukan diri sendiri. BUTAKANLAH MATA HATI KAMU FIKIRAN KAMU. Tapi JANGAN MENYESAL DI KEMUDIAN HARI. The choice is yours!.

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...