Saturday 9 November 2013

"Bukalah Mata Hatimu Untuk Mendengar Dan Buanglah Egomu Untuk Menilai"

Sila luangkan masa anda untuk memahami mesej ini... Jangan jadikan diri anda seperti tunggul kayu yang hanya membiarkan diri dihempas ombak penindasan dan penganiayaan. Anda semua adalah harapan Bangsa Negara Sabah dan Negara Sarawak yang harus serta mesti mempunyai kapasiti diri untuk melindungi Bangsa anda iaitu Bangsa Negara Sabah dan Negara Sarawak yang Merdeka dan Berdaulat yang kini telah dinafikan Kuasa Kedaulatannya dan Kuasa Kemerdekaannya oleh kuasa luar iaitu Kerajaan Malaya/Malaysia. UVSB tidak menggalakkan pemberontakkan dikalangan anda tetapi lebih kepada Kesedaran untuk membawa anda semua berjalan selangkah untuk memastikan hak dan bangsa kita sebagai sebuah Negara yang Merdeka dan Berdaulat dikembalikan semula agar segala permasalahan yang timbul kini dapat diatasi oleh Bangsa kita sendiri. Sedarlah wahai semua Generasi Muda Negara Sabah dan Negara Sarawak!

Jangan biarkan diri kita terus ditindas, dimanipulasikan, diperbodohkan oleh orang luar... Ini Negara kita, Tanah Tumpah Darahk kita. Tanah yang telah diwarisi oleh nenek moyang kita. Kalau kita tidak mengikuti contoh mereka (nenek moyang kita), sudah pasti kehidupan kita kini lebih teruk daripada sekarang (walaupun keadaan sekarang sudah teruk). Mari kita semua bersama-sama mengubah cara pemikiran kita, mereformasikan pandangan dan persepsi kita agar Generasi kita dimasa depan tidak akan mengalami keadaan seperti mana kita alami sekarang... Sedarkan rakan-rakan kita yang lain. 

Pimpin tangan mereka yang takut dan tidak pasti agar mereka mendapat kekuatan seperti mana anda sudah beroleh kekuatan dan keyakinan tentang jalan kehidupan yang seharusnya dikecapi dan mesti direalisasiknan. Mari kita melangkah dalam satu barisan Kebangkitan Nasionalisme yang tidak pernah berlaku sebelum ini. Kita mampu lakukannya kerana "Kita adalah Masa Depan Bangsa Negara Sabah dan Negara Sarawak Generasi Muda!!!"


0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...