Saturday 26 October 2013

Politik bukan urusanmu? Benarkah? - Part 1/2

Banyak di luar sana yang berkata ''Politik bukan urusanmu'' , ada juga yang bilang ,''kau masih muda jangan sibuk'' . Dan ada pula orang muda terutama siswa/siswi IPTA/S berangapan politik ini hanya untuk orang-orang dewasa orang-orang tua. Tapi sedarkah kamu? Generasi mudalah yang sebenarnya perlu mengambil tahu, perlu sedar, perlu mempertahankan kebenaran, generasi mudalah harapan untuk membuka mata mereka yang masih dibutakan. Kalau bukan kita siapa lagi?. 

Ini bukan soal mahu jadi terkenal kah apa, tapi ini soal masa depan kita. Masa depan generasi kita, masa depan Negara kita Sabah. Sampai bila mahu hidup dalam keadaan yang 'kesian' ini? Kita ada hak. Dan suara generasi muda itulah yang sebenarnya perlu didengar. Jadi, bagi mereka yang rasa orang muda, generasi muda ini 'pandai-pandai' cakap pasal politik, bilang kami ini tidak tahu apa-apa, kamu silap, kami sebenarnya sedang belajar untuk terbang untuk mahu bebas dari sarang dan mahu membawa mereka semua yang ada di luar sana terutama golongan muda untuk sama-sama belajar terbang dan seterusnya sama-sama membawa erti kemerdekaan sebenar. Stop being afraid !

People should not be afraid of their government. The government should be afraid of their people !. Seperti apa yangg dikatakan oleh YB.Datuk Dr.Jeffery Kitingan berkata, ''Jangan kamu butakan mata dengan menjauhkan diri dari politik, selitkan masa walau sedikit pun kepada politik'' . ''dan siapakah yg akan menjadi pengganti? Orang yg SEDAR itu adalah kamu, maka kamulah penggantinya'' . Lets move step by step. Kalau bukan kita siapa lagi?. Kan?. Cheerss ! Everyone !

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...