Tuesday 21 January 2014

Apakah Bangsa Negara Sabah dan Negara Sarawak Penyelamat bagi Bangsa Malaya???


Selepas melihat gambar ini, satu kesedaran yang nyata timbul bahawa megahnya berdiri menara kembar Petronas adalah disebabkan oleh sumbangan hasil minyak dan gas asli daripada kedua-dua Negara Borneo... Negara Sabah dan Negara Sarawak... Apakah ini menjadi kebanggaan atau Penghinaan kepada Bangsa Negara Borneo?


Apakah persamaan yang dapat dilihat dan difahami menerusi gambar-gambar ini? Apakah anda sedar bahawa selama ini kita telah ditundukkan, diperbodohkan dan dipermainkan oleh pemimpin-pemimpin malaya? Tahukah betapa popularnya pemimpin-pemimpin Negara Sabah dan Negara Sarawak yang kerap kali datang ke Putrajaya seolah-olah meminta sedekah untuk mendapatkan peruntukkan ini menjadi bahan lawak dan gurauan mereka (pemimpin malaya). Apakah kita ingin biarkan diri dan bangsa negara kita, Negara Sabah dan Negara Sarawak terus dimanipulasikan oleh pemimpin-pemimpin seberang? Masih ingin bergantungkah kepada kepimpinan mereka? Kerajaan Persekutuan Tanah Melayu (Malaya) telah membebankan rakyat Bangsa Negara Sabah dan Negara Sarawak dengan hutang-hutang yang melampau sedangkan jelas pembangunan yang amat sedikit dapat dilihat kurang diberikan kepada Negara-negara Borneo ini. Kini, mereka telah memainkan isu-isu paling sensitif semata-mata untuk mengalih perhatian orang awam mengenai isu-isu negara yang kini diambang bahaya. 

Sebagai Generasi Muda Negara Sabah dan Negara Sarawak... Apakah tindakan anda sekarang? Apakah yang anda fikirkan boleh dilakukan untuk menyelamatkan masa depan Negara Sabah dan Negara Sarawak?

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...